Nu există comentarii încă

Conducere și muzica – de la critică la creștere

Muzicienii bisericii au rolul de a inspira și conduce închinarea prin cântec și rugăciune, în cadrul adunărilor publice. În vederea îndeplinirii cu succes a acestui rol, conducătorii spirituali au responsabilitatea nu de a critica și nega acest domeniu al slujirii ci de a asista dezvoltarea artiștilor. Cinci caracteristici (toate încep cu „C”) sunt esențiale și trebuie cultivate în mod intențional:

1. Credința

Relația personală cu Dumnezeu este posibilă doar prin credință în Cristos. Este imposibil să inspiri și să conduci participanții la adunări în vederea deciziei de a se încrede în Cristos și de a dezvolta relația personală cu El, fără a trăi o relație sănătoasă, proaspătă și abundentă cu El. Relația muzicianului cu Cristos trebuie să preceadă slujirea sa în numele lui Cristos, iar noi liderii, avem responsabilitatea de a crea oportunități pentru favorizarea credinței celor care au acces pe platformă.

2. Caracterul

Apostolul Petru a spus: Astfel, să faceți tot ce depinde de voi ca să adăugați credinței voastre bunătate și bunătății cunoașterea. Apoi adăugați cunoașterii autocontrolul; iar autocontrolului, perseverența. Acesteia să îi adăugați pietatea; iar pietății să îi adăugați dragostea frățească. Apoi, dragostei de frați să îi adăugați iubirea față de toți oamenii. (2Petru 1:5-7 BVA). Este imposibilă slujirea în cadrul echipei de laudă și închinare fără practicarea și promovarea acestor valori elementare. Unii lideri doar evaluează caracterul muzicienilor și îi descalifică, mie îmi place să investesc pentru transformarea lor și să-i calific. Tu?

3. Cultura

Cultura unei comunități nu poate fi subestimată. Muzicienii care depășesc cultura publicului căruia slujesc, pe care intenționează să-l influențeze, sau care sunt neactualizați, își compromit rolul. Apostolul Pavel a spus: „Și astfel, într-o unitate a inimii și a gurii, să Îl glorificați împreună pe cel care este Dumnezeu și Tată al Stăpânului nostru numit Isus Cristos.” (Romani 15:6 BVA). Dacă conducătorii bisericii ar elabora codul vestimentar al muzicienilor și le-ar recomanda muzica și stilul rezonabil pentru cultura locală, toți ar avea de câștigat.

4. Competența

Când regele Saul a început să aibă probleme sufletești a spus oamenilor din guvernul său: „Găsiți-mi un om care știe să cânte bine; și aduceți-l la mine!” Atunci unul dintre tinerii slujitori, a zis: „L-am văzut pe unul dintre fiii lui Ișai din Betleem. El cântă foarte bine, este un bărbat remarcabil și bun luptător. Știe să vorbească, are un aspect fizic plăcut și Iahve este cu el.” (1Samuel 16:17-18 BVA). Dacă regele Saul dorea muzicieni competenți, cu cât mai mult Regele ISUS îi dorește și îi merită! Am întâlnit oameni în conducerea bisericii care încurajează mediocritatea, inclusiv în domeniul muzical. Eu am decis să încurajez excelența inclusiv în domeniul muzical. Cei pe care dorim să-i influențăm așteaptă mai mult, iar Isus este vrednic de mai mult!

5. Chipul

Expresia feței muzicienilor poate contrazice mesajul și competența lor spirituală și artistică. În timp ce instrumentele, echipamentul de amplificare, tempoul și sunetul au nevoie de atenție, fețele muzicienilor și manierele lor pe platformă trebuie să afișeze bucuria generată de relația cu Dumnezeu și trăirea plinătății prezentei Sale. Dumnezeu se așteaptă să îngenunchem (Psalm 95:6), să dăm dovadă de reverență (Isaia 29:23), să dansăm (Psalm 149:3), să aplaudăm (Psalm 47:1), să ridicăm mâinile (Timotei 2:8), să strigăm și să chiuim de bucurie (Psalm 32:11). Muzicienii au responsabilitatea de a motiva și de a fi exemple contagioase prin expresia lor fizică, iar noi liderii, putem limita libertatea pentru expresie sau putem crea un mediu al descătușării laudei și închinării.

Concluzii

Stimați colegi, am convingerea că am putea face o diferență, luând decizia de a trece de la criticarea celor care au aptitudini muzicale la creșterea lor intențională. Cei care conduc biserica în domeniul muzical au nevoie de atenția și contribuția liderilor spirituali. Vă imaginați cum ar arăta bisericile dacă muzicienii ar beneficia de grijă pastorală sporită? Să continuăm să ne rugăm, să cultivăm aceste caracteristici „pentru că știți că această acțiune nu va rămâne fără rezultate.” (1Corinteni 15:58 BVA). Ce ai mai adăuga la cele de mai sus? Crezi că anumite caracteristici ar putea fi reformulate? Comunică-mi orice în legătură cu acest articol la adresa mea email: [email protected]

Ultimele postari ale lui Doru Cîrdei (vezi toate)
Distribuie pe Facebook
Author: Doru CîrdeiPastor Coordonator al Bisericii „Filadelfia” Chișinău Doru Cîrdei, originar din România, a fost chemat în calitate de misionar în Republica Moldova, în anul 1993. De atunci, îndeplinește funcția de secretar general al Uniunii Penticostale din Moldova, a fost folosit de Dumnezeu alături de alți oameni deosebiți la înființarea Bisericii Filadelfia din municipiul Chișinău, a Centrului Creștin Betania (orfelinat de tip familial), a Liceului Creștin Elimul-Nou, precum și a altor biserici noi. Este căsătorit cu Nadia, împreună sunt părinții a patru copii, a obținut titlul de master în biblie și teologie (Evangel Theological Seminary, Kiev, Ucraina), iar în prezent este pastorul coordonator al Bisericii Filadelfia din municipiu Chișinău, Republica Moldova.