Nu există comentarii încă

Principiul unificator

Nu am auzit niciodată ca un frate care debutează în construcții să refuze să învețe meserie de la unul „din lume”. El nu respinge metodica aplicării gletului pe motiv că așa fac și meseriașii care nu-L cunosc pe Dumnezeu. Nu am auzit nici pe vreun frate pescar să respingă strategiile de pescuit eficient pe care le vede la alți pescari pe motiv că aceștia nu sunt născuți din nou. De asemenea nu am auzit pe vreun frate agricultor care să ignore metodele moderne din agricultură pe motiv că ele nu se găsesc în biblie. Cu toate acestea aud deseori frați din conducerea bisericilor care resping metode de organizare superioare sau strategii de lucru foarte bune pe motiv că ele sunt practicate în lumea afacerilor.

Lucrul acesta mă frapează deoarece realizez că aceștia nu sunt conștienți de duplicitatea lipsită de intenție de care dau dovadă. În viața de zi cu zi ei aplică un principiu în timp ce în viața bisericii aplică alt principiu. În viața de zi cu zi dau dovadă de deschidere în timp ce în viața bisericii dau dovadă de obtuzitate. Celor care sunt gata să spună că nu este același lucru vreau doar să le aduc aminte că din momentul nașterii din nou fiecare dintre noi suntem parte din biserică oriunde ne-am afla, astfel că orice facem (fie că mâncăm, fie că bem fie că facem orice altceva) este slujire „bisericească”. Faptul că această slujire se face în afara sau în interiorul zidurilor clădirii nu schimbă cu nimic problema.

În acest articol doresc să ofer un principiu unificator care împacă (în opinia mea) naturalul cu supranaturalul, „lumescul” (aluzie la modul cum definesc unii lumescul) cu spiritualul. Dacă înțeleg acest principiu liderii nu se vor mai face vinovați de duplicitatea involuntară descrisă mai sus.

În primul rând trebuie să ne aducem aminte că tot universul a fost creat prin Cuvântul lui Dumnezeu. Lumea aceasta cu toate legile care o guvernează, materiale (fizice, chimice, sociale etc.) și spirituale au origine divină. Absolut tot ceea ce există inclusiv legile care guvernează tot ce există sunt creația lui Dumnezeu. Păcatul a afectat lumea dar nu a distrus-o complet. De aceea David a putut să exclame:

„Cerurile spun slava lui Dumnezeu, şi întinderea lor vesteşte lucrarea mânilor Lui. O zi istoriseşte alteia acest lucru, o noapte dă de ştire alteia despre el. Şi aceasta, fără vorbe, fără cuvinte, al căror sunet să fie auzit: dar răsunetul lor străbate tot pământul, şi glasul lor merge până la marginile lumii.”

Foarte multe din legile naturale care guvernează realitatea sunt instituite de Dumnezeu iar oamenii, chiar cei care nu s-au întors la Dumnezeu, le pot descoperi prin experimentare.

Același principiu unificator cred că-l putem distinge și în lucrarea lui Isus iar în acest caz îmi place să-l numesc „principiul întrupării”. Divinul s-a unit cu materia, Spiritul s-a unit cu „lumescul” (înțelegeți-l în contextul acestui articol), Supranaturalul s-a unit cu naturalul pentru ca lucrarea să poată fi împlinită. Prin Hristos cele de sus au fost împăcate cu cele de jos, ceea ce este absolut normal dacă ne gândim că totul a fost creat de Dumnezeu prin Cuvânt și totul aparține Lui. Această realitate nu este pe deplin împlinită până la restabilirea tuturor lucrurilor, dar eu cred că biserica este (sau ar trebui să fie) terenul unde ea ar trebui să se reflecte cel mai deplin, deoarece ea este stâlpul și temelia Adevărului. Noi ar trebui să fim un „promo” al răscumpărării întregii Creații. Biserica trebuie să devină locul în care spiritualul și pământescul sunt unite în mod adecvat deoarece „al Domnului este pământul cu tot ce este pe el”.

Dacă înțelegem acest principiu unificator atunci putem vedea spiritualitatea interioară unită cu metodele și strategiile adoptate chiar și în firmele din lume, atâta vreme cât ele nu calcă explicit voia lui Dumnezeu. Dacă pocăitul dă glet la fel (ca metodă ) ca și nepocăitul, dace face agricultură la fel, practică meseria la fel, de ce nu ar adopta metode eficiente în conducerea bisericii exact pe același principiu.

Înțelegerea faptului că Dumnezeu lucrează atât prin natural cât și supranatural deoarece El a creat ambele realități (ca să nu spun că ele fac parte din aceeași realitate) ne oprește din a condamna în mod automat anumite metode și strategii de conducere DOAR pentru că ele sunt practicate și în afaceri. Dacă nu calcă în mod EXPLICIT poruncile lui Dumnezeu și dacă se dovedesc a fi eficiente înseamnă că ele sunt conforme cu legile prin care El administrează realitatea adică sunt conforme cu căile Lui.

Nu trebuie să cădem nici în extrema pierderii dependenței de Dumnezeu dar nici în cea a ignoranței sau stupidității. Echilibrul nu se poate face decât înțelegând și aplicând adecvat principiul unificator descris mai sus. De aceea, pentru mine gândirea de ansamblu, gândirea sistemică înglobează fără probleme atât realitățile exterioare (metode, strategii etc.) cât și realitățile interioare (sfințenie, dedicare, pocăință, conștientizarea ispitelor liderului, sensibilitatea și receptivitatea spirituală etc.). Din punctul meu de vedere liderul trebuie să ajungă la conștientizarea unității spirituale a întregii realități deoarece totul a fost creat prin Cuvântul lui Dumnezeu, atât legile naturale cât și cele supranaturale. Prin TOATE aceste legi Dumnezeu guvernează și administrează creația. Prin Cuvântul Său au fost create și tot prin Cuvântul Său sunt ținute împreună.

Ultimele postari ale lui Laurentiu Funieru (vezi toate)
Distribuie pe Facebook
Author: Laurentiu FunieruCoordonator Strategic al Bisericii „Efraim” Târgoviște Funieru Laurențiu, născut pe 25 noiembrie 1964. Actualmente locuiește în Târgoviște unde slujește full-time de peste 10 ani în cadrul Bisericii Efraim. A absolvit Institutul de petrol și Gaze în anul 1991. În timpul studenției l-a cunoscut pe Dumnezeu, lucru care i-a transformat viața. După 10 ani de la convertire a simțit chemarea lui Dumnezeu pentru slujire, dedicându-se cu normă întreagă acesteia. A –absolvit un Master of Arts în anul 2013 de la TCM International Institute. La ora actuală slujește în cadrul echipei de conducere a bisericii Efraim ocupându-se cu predicarea, crearea de materiale pentru studiu și planificare strategică.

Postează un comentariu